Dagens gäst är speldesignern Olle Håkansson från Thunderful Games. Genom åren har Olle varit tongivande i designen av spelen i SteamWorld-serien. Hur skapades SteamWorld Dig? Vad är hemligheten bakom att spelet blev så tajt? Och vad i hela världen är Die wilden Hühner - Die Jagd nach dem Rubinherz? - allt detta och mycket mer besvaras i detta avsnitt!
Vill du chatta med andra spelutvecklare, sugen på att vara med i Spel på Djupet eller kanske vill påverka vad vi pratar om i kommande avsnitt - kom in på Spelskaparnas discord. Hyser du starka aversioner mot Discord går det även bra att höra av sig på info@spelskaparna.se, @ollandin eller @saikyun.
Jag vill rikta ett stort tack till Hugo Lundgren som klippt avsnittet
Länkar
- Klik & play
- Origo Prologue
- Linus Feldt
- Die wilden Hühner - Die Jagd nach dem Rubinherz
- Mindark
- Entropia universe
- SteamWorld Tower Defense
- Anthill
- Journey
- Steamworld Heist
- Steamworld Dig
- Miner Dig Deep
- Dwarf Fortress
- XCOM: Enemy Within
- Metroid Prime
- Godot