#113 Daniel Lindholm

Musikproducent

Street Fighter V

I dagens avsnitt pratar jag med Daniel Lindholm som berättar om hur han skapat spelmusik till japanska spel så som Pro Evolution Soccer, Resident Evil coh Street Fighter. Hur låter synthjazz, vad är en shakuhachi och varför har Daniel skapat en låt som tolkar Hur en person som aldrig varit i Japan skulle skriva en japansk melodi? Detta och mycket mer besvaras om du lyssnar!

Har du tankar om Spel på Djupet eller Spelskaparna, känner dig sugen på att delta i ett avsnitt eller kanske bara sugen på att snacka lite - kom in på Spelskaparnas nystartade discord. Hyser du starka aversioner mot Discord går det även bra att höra av sig på info@spelskaparna.se, @ollandin eller @saikyun.

Stort tack till Hugo Lundgren som har klippt avsnittet!

Musik i kronologisk ordning

  • Wifi (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
  • Highlights (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
  • Edit Mode (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
  • Miami Chase av Daniel Lindholm
  • (Layer example) av Daniel Lindholm
  • Aircraft Carrier - Airspace/VTOL (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
  • Neo-Umbrella’s Assault (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
  • Big Nuisance (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
  • Theme of Ed (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm, Cal Combs
  • Theme of Menat (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Theme of Zeku (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Theme of G (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Theme of Cody (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Theme of E.Honda (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Theme of Lucia (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
  • Intro Theme (Double Dragon) av Kazu Yamane
  • Magical Sound Shower (OutRun) av Hiroshi Kawaguchi
  • Sagat Theme (Street Fighter 2) Cover by Daniel Lindholm. Original composer: Isao Abe.

Länkar


comments powered by Disqus