Jim Kjellin berättar i detta tredje avsnitt om hur han började sin karriär på Amuze och genom otroligt hårt slit fick chansen att jobba med de två personer han sett upp till när det kommer till programmering; John Carmack och Magnus Högdahl.
Länkar
- ZX Spectrum
- C64
- Amiga
- Amos
- Adventure
- The Party
- Amuze
- Headhunter
- Starbreeze
- John Carmack
- C++
- Trition
- Into the Shadows
- Shenmue
- Gremlin
- Sorcery
- Enclave
- Tempate (C++)
- Chronicles of Riddick
- Pitch Black
- Payday
- Stencilskuggor
- Normal mapping
- Vivendi
- The Darkness
- 2K
- Syndicate
- Fallout
- E3
- Skyrim
- MachineGames
- Zenimax
- Bethesda
- GDC
- Morrowind
- Oblivion
- Arkane
- id Tech 5
- Rage
- Wolfenstein: The New Order
- Wolfenstein 3D
- Doom
- Quake
- Nya Doom
- Brink
- TeeWorlds
- Jonathan Blow
- Braid
- JaiPrimer
- Array of Structures versus Structure of Arrays
- Collecting Smiles