Jag söker nu fler personer som vill hjälpa till med Spelskaparna! Ett programformat vi vill testa är att lyssnare skickar in spel som är under utveckling som vi speltestar och diskuterar i podden. Jag och Jona söker både personer som vill vara med och diskutera OCH spel att testa. Är du intresserad, skicka ett mail till info@spelskaparna.se eller kontakta mig på @ollelandin.
I det här avsnittet pratar vi om datorgrafikens utveckling, från C64 till NVIDIA RTX. Gäst är experten Tomas Akenine-Möller som bland annat skrivit boken Real time rendering och som idag jobbar på NVIDIAs forskningsavdelning.
God Lyssning!
Länkar
- ABC80
- C64
- Amiga
- Blitter & Copper
- AMIGA Hardware Reference Manual
- Fixed-function
- Wheel of Reincarnation
- Ray tracing
- Silicon Graphics
- Phong shading
- Texture mapping
- Moore’s lag
- Vertex Animation
- Normal mapping
- Gallring (culling)
- John Carmack
- Real-time Rendering
- SIGGRAPH
- Eric Haines
- Ray Tracing Denoising
- Minecraft RTX
- Monte Carlo sampling
- NVIDIA RTX
- The Witness
- Immersivemath
- @inversepixel