Tadej Gregorcic är ursprungligen från Slovenien, men bor numera i Malmö där han tidigt kom i kontakt med den svenska demo-scenen. Han har tidigare drivit en egen spelstudio som utfört uppdrag åt andra och har under tio år arbetat med utvecklingen av peka-och-klicka-äventyret Elroy and the Aliens. Nu är han CTO på startupföretaget Coherence, som har skapat ett plugin som förenklar implementeringen av realtidsmultiplayer så pass mycket att det till och med kan användas under ett 48 timmars game jam! Lyssna på avsnittet för att upptäcka varför Tadej tillbringade många timmar i rummet bakom den största skärmen på Times Square!
Trevlig lyssning!
Har du tankar om Spelskaparna, känner dig sugen på att delta i ett avsnitt eller kanske vill visa upp ett spel som du jobbar på - kom in på Spelskaparnas discord. Där har mysig stämning skapats och ett gäng utvecklare chattar om stort och smått. Hyser du starka aversioner mot Discord går det även bra att höra av sig på info@spelskaparna.se, @ollandin eller @saikyun.
Länkar
- Coherence
- Elroy and the Aliens
- Gorillas
- Maribor
- Media Molecule - Alex Evans
- North Kingdom
- Motiviti
- Good News Billboard
- Mindsiege (example from the demo scene)
- Aeons (example from the demo scene)
- Indiana Jones and the Fate of Atlantis
- Day of the Tentacle
- ustwo games
- Tomb Raider
- Adventure Creator
- Shader Graph (Unity)
- Sloveniens Eurovisionbidrag
- Teardown (video game)
- Twine (software)
- David Helgasson
- Jumpship
- Dino Patti
- Peter Björklund
- Limbo (video game)
- Inside (video game)
- Improbable (company)
- Global Game Jam
- DevHub
- Lethal Company
- Senta Jakobsen
- Bossa Studios
- Lost Skies